New York, Toronto, Niagara Falls en Algonquin park

9 mei 2015 - Rijswijk, Nederland

Samen met Marianne en Martin gaan Ger en ik een uitgebreide stedentrip maken. Zaterdag 9 mei vertrekken wij naar New York en zullen daar 5 dagen blijven. 15 mei gaan we met de trein naar Toronto, waar we 1 nachtje blijven. De volgende ochtend krijgen we een huurauto en gaan we naar de Niagara Falls. Hier blijven we tot 18 mei. Dan gaan we voor een paar dagen naar het Algonquin Natuurpark. Donderdag 21 mei gaan Marianne en Martin naar een hotel in Toronto en blijven daar nog 2 dagen. Wij gaan naar Tante Rose voor een weekje. 28 mei gaan wij weer naar huis terug, waar we 29 mei weer op Schiphol terug zullen komen. Via deze site willen we jullie op de hoogte houden van onze belevenissen.

29 april 2015

Ineens gaat het dan toch opschieten, nog een ruime week en het is zo ver. Samen naar de andere kant van de Atlantische oceaan. Een verre en hopelijk mooie reis naar New York, Toronto, Algonquin Park en Niagara watervallen. We gaan met het vliegtuig, trein en auto rondreizen. Met Island-air vliegen eerst naar Reykjavik met een overstap van 2 uurtjes, daarna nog 5 uurtjes vliegen naar New York.

9 mei 2015

We zijn er, aangekomen in Excelsior hotel in New York. De reis is goed en vlot gegaan, geen vertragingen of ander oponthoud. We zijn moe, het was een lange dag dus gaan we lekker slapen en morgen gaan we dan echt New York verkennen.

10 mei 2015

We hebben heerlijk geslapen, maar waren wel weer vroeg wakker. Dat is alleen maar fijn, dan hebben we een lange dag. De zon probeerde de wolken te verdrijven en dat is ook mooi. Na een heerlijk ontbijt zijn we naar de metro gegaan. Eerst voor ieder een week kaart gehaald en daarna richting de Ferry voor Staten Island gegaan. Met deze Ferry kan je gratis mee en vaar je langs het Vrijheidsbeeld. Een leuk en mooi tochtje met een mooi uitzicht naar alle kanten van de skyline van New York. Na de boottocht zijn we de wandeling gaan maken uit het boekje van 100% New York. De wandeling bracht ons naar Battery Park, waar op dit moment groot onderhoud gepleegd wordt.  Via Stone Street, een mooi straatje waar de eerste geplaveide straat van New York was, nu een leuk straatje met veel restaurantjes en een en al terras, liepen we naar Wall Street. Ondertussen is het prachtig weer met 24 graden geworden. Via Wall Street komt je bij Trinity Church, een mooie kerk aan de buitenkant, maar binnen niet bijzonder, vinden wij. En dan via Broadway en Churchstreet naar de plek van 9/11. Indruk wekkend, vooral ook omdat er bij bepaalde namen bloemen gestoken zijn. Ook de St. Pauls Chepel hebben we aangedaan. Hier staan veel herinneringen, foto's, voorwerpen van 9/11. De wandeling hebben we voortgezet via een wandelingetje met een rust moment in City Hall park richting Brooklynbridge bridge. We zijn de brug over gelopen. Wat een mooi uitzicht heb je daar van New York, maar wat een mensen, zooooooo druk. Daarna met de metro naar het hotel terug. Nou dat was ook nog een dingetje, de verkeerde metro, im het weekend rijd daar de local trein en de expres, wij hadden dus de verkeerde en de trein ging ons station gewoon met grote snelheid voorbij. Vanavond lekker een hamburger gegeten en een goeie ook, hij was prima. De dag zit er weer bijna op, veel gezien en indrukken. Morgen weer een nieuwe dag.

11 mei 2015

Vandaag stond Top of the Rock en Time Square op het programma. Via een wandeling van 100% New York kwamen we langs verschillende mooie plekken van de stad. De dure en mooie winkels van Prada, Louis Futon en welk duur merk niet, ze zijn er allemaal. Fifth Avenue zit er vol mee, maar ook de straten er om heen. Vandaag kwamen we ook langs de Top Of the Rock, een mooi uitzicht vanaf het gebouw van Rockefeller. We moesten een uurtje wachten, maar dat was geen straf, want op het plein voor het gebouw was het heerlijk vertoeven en mensen kijken, nou er valt hier wat te kijken. Boven op de top is een prachtig uitzicht over de hele stad en Central Park. Het weer was erg goed vandaag, licht bewolkt en ongeveer 26 graden, niet slecht dus. Toch hebben we heel even vanmiddag een buitje gehad, echt nat werden we er niet van en na een half uur werd het weer helder en mooi weer. Na Top of the Rock zijn we richting Times Square gegaan. Natuurlijk even naar de M&M winkel. Hier hebben ze veel, heel veel M&M 's, maar wat een prijzen, dat is echt schikken, dus kijken, kijken, kijken en niks kopen. Op Time Square kom je ogen te kort, maar het was zeker leuk om hier te zijn, mensen te kijken, politieauto's en brandweerwagens met veel herrie voorbij te zien gaan. Veel gezien vandaag, een prachtige dag, we hebben weer genoten. Nu even lekker op de hotelkamer uitrusten en op frissen en straks weer in de buurt een hapje eten. De 2e dag New York, maar de 3e vakantie dag is een prachtige, gezellige en zonnige dag geworden.

12 mei 2015

De zon scheen al vroeg onze kamer binnen, dat beloofde een warme dag te worden. Vandaag stond The High Line op het programma en daarna de Apple Store met een wandeling door het Central Park terug naar het hotel. Maar voor dat alles zijn we eerst naar Penn station gegaan om onze treinkaartjes voor as. vrijdag te halen. Dat lukte allemaal goed en vlot. Carly dacht dat we met de metro nog een paar haltes verder moesten voor The High Line, maar dat had ze niet helemaal goed gezien, dus hebben we een gratis rondje in de metro gehad, want 10 minuten van Penn station lag de  High Line. De High Line is een park dat is aangelegd op een voormalig treinviaduct. Het park is smal en ongeveer 2 kilometer lang. 10 meter boven het straatleven heb je een leuk uitzicht over de Hudson rivier en de oude straten en pakhuizen van Manhattan.  Hier hebben we trouwens onze eerste Geo cache gevonden.  Het was een leuke en verrassende wandeling. Via de de Gansevoortstreet zijn we weer naar een metro gelopen om naar de Apple Store te gaan. De ingang is een glazen kubus met een trap en lift naar beneden. Ook daar is het weer druk en als zoete broodjes gaan de apple-tje over de toonbank. Na de Apple Store hebben we een mooie wandeling door het Central Park gemaakt richting het Hotel. Daar hebben we een Geo cache gevonden en hij was groot genoeg om daar een Travel Bug in te doen. Dus 1 van ons zelf en 1 in Nederland gevonden Travel Bug hebben er in gedaan. We zijn erg benieuwd waar de TB van ons heen gaat reizen. Vanavond gaan we een uurtje eerder eten, want wij, Ger en Carly gaan vanavond naar Times Square om dat bij avond te zien.

Na het eten zijn we dus met de metro naar Times Square gegaan. Een enorme drukte op een groot plein. Iedereen stond daar bij elkaar om de grote billboards te zien en vooral selfies te maken. Het was leuk om te zien, maar na een paar foto's en een rondje winkels zijn we weer lekker terug naar het hotel gegaan.

13 mei 2015

Dat hebben wij weer, een trein van de Amtrak is ontspoord bij Philadelphia richting New York. Wij gaan vrijdag met de Amtrak naar Toronto. Maar niet over nadenken en denken aan de heerlijke dag van vandaag. Het is vandaag ongeveer 10 graden koeler dan gisteren, dus heerlijk weer om te wandelen. Marianne en Martin gaan vandaag naar het Guggenheim museum en wij gaan Brooklyn, Soho, Little Italië en China Town verkennen. In Brooklyn hebben we een flinke wandeling gemaakt om naar de Grandstreet nr 93 te zoeken. Hier zou een winkel zijn waar we iets wilde kopen. Na een leuke wandeling door de woonwijken van Brooklyn zijn we er wel gekomen, maar dat is pech, winkel weg. Een hekwerk met een lege ruimte er achter, daar moesten we het mee doen, maar Brooklyn hebben we gezien en dat was zeker de moeite waard. Jammer van de winkel, gaan we maar iets anders verzinnen. Met de metro zijn we terug gegaan over de Willemsbrug. Hier gaat de metro boven de grond, dat was een geweldig uitzicht over het water naar Manhattan. Aangekomen in Soho, zijn we kriskras door Soho gegaan. Prachtige oude panden met de bekende ijzeren brandtrappen langs de gevels. Dit hebben we natuurlijk vaak in de films gezien, maar wat is het een leuk gezicht in de straten hier in deze wijk. Ger heeft nog een mooi nieuw mes gekocht. (Het mes van Carly haar vader hebben we van de week weg moeten doen, anders mochten we niet de Top of the Rock op.) Doordat we kriskras door de wijk gingen stonden we ineens in, . . . .ja . . .  Grandstreet. Huh, zou het dan hier zijn? Dat bedenk je toch niet, dat elke wijk misschien wel de Grandstreet heeft. Ja hoor, hebben wij even geluk, gevonden, dus toch nog gevonden. Cadeautje gekocht, nee we schrijven niet op wat en al zeker niet voor wie. Hierna zijn we via Little Italië richting China Town gegaan. Wat een gekke huis daar, je kan geen winkel voorbij lopen of ze trekken je bijna naar binnen, dat waren we snel zat en zijn we weer naar Soho terug gegaan om nog even door Greenstreet te gaan. Hier zijn de mooiste gevels met de ijzeren brandtrappen. Na nog lekker door de straatjes gestruind te hebben zijn we met de metro weer terug naar het hotel gegaan. We kwamen zowat bijna gelijk met Marianne en Martin terug. Vanavond weer gezellig samen eten en dan zit deze dag er ook bijna weer op. Nog 1 volle dag New York, wat gaat dat snel zeg. Maar gelukkig nog wel 2 weken voor ons.

14 mei 2015

Gisteravond zijn we 2 haltes met de metro naar Columbus Circle gereden. Hier vandaan zijn we Broadway op gegaan. Broadway loopt echt van boven tot onder in Manhattan. We hebben een stuk terug naar boven gelopen en kwamen een leuk restaurantje tegen, West Site. Hier hebben we voor redelijke prijzen kunnen eten en goed ook. Na het eten hebben we via Amsterdam Avenue terug naar het hotel gelopen door een stukje mooi Upper West.Site, zoals de wijk heet waar ons hotel staat. We zitten en een prachtig mooi hotel en op een hele gezellige plek in de stad. Dichtbij leuke restaurantjes, metro en winkeltjes en niet in de hectiek van het centrum. Een aanrader voor iedereen die in de rust wil zitten en makkelijk en snel naar de herrie toe wilt gaan.

Voor de laatste keer wakker geworden in NYC, dus gaan we er maar een mooie dag van maken. Heel veel van NYC hebben we al gezien, maar Harlem stond ook nog op ons verlanglijstje. Dus dat werd onze eerste actie vandaag. Met de metro een paar stations naar boven en toen waren we gelijk in de goede straat. Een straat vol met winkels, die dan ook nog betaalbaar waren. Veel Harlem bewoners waren in de straat hun standje op aan het zetten om hun waren te verkopen. Dat was vaak wierook, oliën, petten en eten. Hier en daar in de wijk waren ook mooie muurschilderingen en een mozaïek, altijd leuk voor een fotootje. In het straatbeeld was het een kleur van allerlei mensen, blank, zwart, leuke, gekke en kleurrijke mensen. Ger heeft nog wierook gekocht en dat leverde weer een gesprek op. Zelf met en man in een auto kreeg Ger het voor elkaar om met iemand een gesprek te voeren. Onderweg was nog een cache zoeken, hierdoor moesten we een zijstraat in, hij was mooi niet te vinden, zoals zo veel caches hier in NYC, maar wel een kerk waar we in gingen en daar hebben Marianne en Carly een leuk gesprek gehad met iemand die in de kerk zat. Wat hier dan ook weer anders is dan bij ons, wij fluisteren in de kerk en hier praten ze hard, lachen en hebben ook gewoon harde moderne muziek aan staan. Hier kan dat gewoon. Maar goed, geen cache, maar wel weer een mooie muurschildering en een goed gesprek opgeleverd.

Na Harlem zijn we met de metro helemaal naar beneden in Manhattan gezakt. Op weg naar het Meatpacking district, een wijk met mooie huizen en leuke winkeltjes, volgens de boekjes! Mooie huizen hadden we al snel in de gaten, alleen de winkeltjes konden we niet helemaal vinden. Uiteindelijk hadden we een cache gevonden, en bedachten we terug naar de metro te gaan. We liepen de Bleecker street door en ja hoor, daar waren de winkeltjes, dus toch nog gevonden. Inmiddels was het een uur of drie, mooi weer en een lekkere temperatuur. We wisten dat je vanaf Brooklyn een mooi uitzicht moest hebben op Manhattan, dus dan maar daar heen om lekker van het uitzicht en het weer te genieten. Daar aangekomen bleek het een promenade vol met bankjes te zijn met een prachtig uitzicht op Manhattan en het Vrijheidsbeeld. Hier hebben we zeker een uur of anderhalf ons prima kunnen vermaken met foto's  maken en het zoeken naar 2 niet gevonden caches. De koffers moesten nog ingepakt worden, dus bijtijds eten en aan het werk. Ger had op internet gezien dat er restaurantjes zijn die de beste hamburgers verkopen. Een daar van is niet ver van het hotel vandaar, dus dat was een goed adres voor het eten op de laatste avond. Op naar 5 Napkin burger restaurant. We hebben heerlijk gegeten en morgen vroeg op, zes uur moeten we op het station zijn. Bedankt New York, je was geweldig voor ons. Nu op naar het volgende avontuur in Canada.

15 mei 2015

De wekker ging om 4.00 uur vanmorgen. Koffers waren al gepakt, dus douche, aankleden en de laatste dingen  in een koffer doen en naar de metro. Het ging echt vlot, want binnen 5 minuten kwam de metro. We waren dus ruim op tijd op Penn station. We konden naar een wachtruimte om te wachten op het inchecken. We weten niet waarom, maar het leek er op dat we persoonlijke begeleiding kregen. Een vriendelijke man van Amtrak kwam naar ons toe en ging voor inchecken en hielp ons overal mee. Een andere man, een kruier wilde onze koffers naar de trein brengen, maar wij gaven aan dat we het niet wilde. Later bleek dat hij dat niet prettig vond. Na broodjes en drinken gekocht te hebben, kwam de vriendelijke man naar ons toe en wees ons naar welk perron we moesten gaan en hoe we er konden komen. Dit deden we, even dachten we dat we de enige waren die naar Toronto moesten, maar beneden kwamen we de kruier weer tegen en die werd boos op ons, we hadden boven moeten blijven, terwijl de ook machinist zei dat we in konden stappen bleef hij mopperen op ons. Nu gingen we begrijpen dat hij aan ons had willen verdienen, maar jammer joh. Waarom we van die andere vriendelijke man een Vip behandeling hebben gekregen zullen we waarschijnlijk nooit gaan begrijpen, maar geeft niet, we zitten in de juiste trein en daar gaat het om. Het is een heerlijke rit in een prima trein met ruime zitplaatsen. Je kan recht op zitten en lekker onderuit liggen en er is een restauratie met eten en drinken. We vermaken ons prima, beetje kletsen, foto's uitzoeken, verhaal schrijven, de omgeving bekijken en natuurlijk af en toe een dutje doen.

We zijn nu alweer een paar uur verder, dus ook een aantal Miles verder. We hebben onze gps aangezet tijdens de reis, dan kunnen we later op de computer zien hoe we gereden hebben en hoeveel kilometer het was. We weten niet waarom, maar dit stuk staan we vaak stil. Het lijkt erop dat ze met het spoor bezig zijn, want als we stil staan komt er een andere trein langs, dus zullen we op 1 spoor moeten rijden. Buffalo zijn we aan het naderen, een formuliertje voor de grensovergang hebben we in moeten vullen, dan zijn we ook vlak bij de grens. Het gaat dus opschieten. Het weer is hier beduidend slechter dan in New York. Het is bewolkt en het dreigt elk moment te gaan regenen. Gelukkig kan niemand daar iets aan doen en moet je dat altijd maar afwachten. 2 Uur verlaat komen we aan in Canada, het laatste stuk van America hebben we behoorlijk wat oponthoud gehad. Bij de douane moesten we met heel ons hebben en houwen uit de trein, naar een gebouwtje en daar werden we gecontroleerd. Weer wachten in een andere ruimte en ja hoor nu zitten we weer in dezelfde trein richting Toronto. Gelukkig zijn we wel even buiten geweest, het is droog en de temperatuur is goed. Jammer van het oponthoud, maar de rit was heerlijk relaxt en leuk om te doen, weer een ervaring rijker.

Half tien kwamen we in Toronto aan. Wat een gave stad, zo op het eerste gezicht modern en schoon. Om de hoek van het hotel direct in het geruis van de drukte van de stad. Geweldig de gebouwen en de winkels en ook een pup, waar we een drankje hebben gedaan. Onwijs gezellig hier met leuke muziek van de jaren 60. Moe maar met een leuke dag achter de rug gaan we nu naar bed, morgen de Niagara watervallen. Over een dag of 5 komen we terug in Toronto.

16 mei 2015

Wat hebben wij lekker geslapen, als een blok! Normaal zijn we voor de wekker wakker, maar vandaag moesten wij echt van de wekker wakker worden. Vandaag gaan we de auto halen en dan naar de Niagara Falls. De auto halen was ook nog een dingetje. De straat was erg makkelijk gevonden, dat was het probleem niet, maar het nummer. Dat was wel een leuke puzzel. Van nummer 2 naar nummer 88 en wij moesten nummer 20 hebben. Uiteindelijk wist een meneer ons te helpen, in het winkel centrum waren meerdere auto verhuur bedrijven, maar buiten was daar niets van te zien. Marianne had gelukkig de papieren van Jan Doets goed, want daar stond in dat we helemaal verzekerd zijn, maar zij zullen altijd meer verzekering aanraden. jan Doets had vermeld in de papieren dat we daar niet op in moeten gaan. De dame die ons hielp ging dat inderdaad doen, maar wij trapte daar niet in. We kregen een prachtige auto, een Dodge voor 7 personen. Het was nog even de kunst om terug bij het hotel te komen, want bijna alles is eenrichtingsverkeer of je mag niet links af. Koffer ingeladen en uitgecheckt. Ook dit was weer een prima hotel. De weg naar Niagara Falls was niet moeilijk te vinden en in de GPS hebben we het adres van het hotel gezet, dus reden we in een keer naar het goede adres. Wat een prachtig hotel is dit, nou Joost en Jose, Jan Doets heeft ons echt hele mooie hotels gegeven, geweldig. Onze kamers zijn zo groot, groter dan onze eigen huiskamer. Nadat we aangekomen zijn hebben we de koffers op de kamers gezet en zijn we gelijk richting de watervallen gelopen. Onderweg kwamen we het IMax theater tegen, waar we een film over de Niagara Falls gezien hebben. Hierna zijn we naar de watervallen gegaan. Een prachtig uitzicht, mooi weer en gezellig druk. We hebben heerlijk gewandeld over de boulevard langs de watervallen. Wat vroeger in de avond dan de andere avonden zijn we gaan eten in een restaurantje, het eten was prima met heerlijke spareribs, maar over de klantvriendelijkheid zullen we maar geen cijfer geven. De avond was nog best jong, dus wat gaan we doen?? Eerst maar even lekken een Starbucks koffie, beneden in het hotel en daarna een duik in het zwembad. Dus even later lagen we als 4 keizers languit in het bubbel bad te dobberen. Heerlijk ontspannen en geweekt is de dag weer aan een einde gekomen. Nu nog even genieten van het uitzicht over het stadje, met veel vertier voor iedereen. We zitten op de zesde etage en buiten is het net een groot pretpark met veel lichtjes en een groot verlicht reuzenrat.

17 mei 2015

Vandaag vroeg op om samen om half negen de Maid of the Mist te gaan doen. Je gaat dan met een boot zo dicht mogelijk langs en naar de watervallen varen. Het was nog rustig, dus konden we gelijk doorlopen. Omdat je dicht bij de waterval komt, zal je ook erg nat worden, dus krijgt iedereen een schattige rose regenjas aan. Genoeg plek op de boot, dat was mooi. Alle ruimte om foto's en film te maken. Het weer was mooi en het water redelijk rustig. We kunnen hier geen foto's van laten zien, want van wegen het water hebben we foto's gemaakt met het gps apparaat en die kan ik niet overzetten naar de IPad, jammer, maar wordt vervolgd. Het was een geweldige ervaring om te doen. Soms kregen we een werkelijke stortbui over ons heen, maar dat kon ons niet deren. We hebben genoten en een hoop lol gehad op die boot. Na de boottocht weer terug naar het hotel voor een douche en toen met Marianne en Martin weer terug naar de watervallen. Wij hadden een uitkijkpunt ontdekt waar je goed foto's kon maken, maar er waren er meer die dat ontdekt hadden. Maar met een beetje geduld hebben we de kans gekregen en zijn er door ons best mooie foto's gemaakt. Hierna nog een beetje wandelen en een Geo cach gevonden te hebben zijn we naar Niagara on the Lake gegaan. Een mooie rit ernaar toe, die door een worsten verkoper verteld was aan ons. Prachtige huizen gezien, maar ook schattige huisjes met veranda. Niagara on the Lake is een leuk klein stadje aan het eind van de rivier waar het super toeristisch is, maar erg leuk en gezellig. Daar een tijdje geweest, een ijsje gegeten zijn we gaan eten. Een beetje vroeg, maar Ger en Carly wilde nog achter de waterval gaan kijken en dat was om half negen gesloten. Wat een drukte langs de boulevard bij de watervallen, niet normaal, het was werkelijk file lopen. Weer veel bewoners uit India afkomstig. Op de grasvelden leek het wel op het Zuiderpark, over al zaten mensen met de hele familie te eten en er was live muziek. Daar iedereen aan het eten was, konden wij gelijk door lopen achter de watervallen en hoefde niet in de rij te staan. Op het uitkijkpunt naast de waterval was het heel mooi en zo dichtbij, achter de waterval viel ons een beetje tegen, was hadden verwacht achter de waterval langs te kunnen lopen, maar dat was niet zo, je kon op 2 plekken achter de waterval staan. Ook mooi, maar toch...... een beetje jammer.

Zo dat was nog een lange laatste dag in Niagara Falls. Net samen met Ger vanaf de hotelkamer naar het vuurwerk gekeken en zo weer lekker slapen. Morgen een rit van een uur of 4 a 5 naar het Algonquin park.

18 mei 2015

Vanmorgen was het na een bakkie drinken met een broodje, koffer pakken en tanken. Op weg naar het Algonquin Park, een natuurpark vlak bij Huntsville. Hier staat ons hotel, Resort Deerhurst. Een hotel door Jan Doets voor ons uitgekozen. Mooi ruim opgezet en met uitzicht op een prachtig meer. De reis er naar toe liep erg vlot, dankzij het kaart lezen van Marianne en Carly en de info die we van Jan Doets erbij gekregen hadden. Naar mate we dichterbij kwamen veranderde het landschap, meer bossen en het werd glooiender. Het resort ligt erg mooi en bestaat uit meerdere gebouwen. We konden gelijk inchecken en naar onze kamer. Het is even een wandeling, maar dan heb je wel een mooie, grote kamer met uitzicht op het meer. Na een paar boodschappen gedaan te hebben zijn we lekker een poosje neergestreken bij het meer op een bedje langs het water. Het was vandaag heerlijk weer en dat beviel ons prima. Na het eten hebben we nog even het zwembad onveilig gemaakt en nu zitten we lekker op ons kingsize bed na te genieten van weer een heerlijke dag.

Vandaag hebben we niet veel foto's omdat het weer een reisdag is geweest.

19 mei 2015

Alweer dinsdag, wat gaat de tijd toch snel. Gelukkig hebben we nog 2 dagen Algonquin park voor de boeg en daarna nog een weekje naar Rose, waar we onwijs veel zin in hebben.

Maar eerst even ontbijten hier in het hotel. Nou, dat was goed, dat mag een 10 krijgen wat ons betreft. Een buffet met van alles en nog wat, geweldig. De weg naar het Algonquin Park lag werkelijk om de hoek, dus snel gevonden. Eerst op weg naar het informatie centrum. Ondertussen hebben we natuurlijk gelijk de gps aan gezet om te kijken of we nog een cache tegen komen en ja hoor al vrij snel. We moesten een pad een eindje in wandelen en daar zou er een liggen. We liepen gelijk al op een prachtig pad waar een trail begon. Na een splitsing lag aan de linker kant de cache (Algonquin Western Uplands) in een boomstronk verstopt. Hierin hebben we 2 TB verstopt die we nog uit Holland meegenomen hadden. Na nog even rond gekeken te hebben en de "brug" door het water op het pad bekeken te hebben zijn we weer verder gegaan naar het info centrum. Wat we zo snel niet verwacht hadden waren 2 Bull Moose / Elanden op de weg. Snel...snel fototoestel, Carly kon er nog net een van achter op de foto krijgen. Je snap het zeker wel, de rest van de dag hebben we alleen nog maar met het toestel in de aanslag gezeten, maar nop, helemaal niks meer. Wat een gaaf moment was dat, zo maar ineens waren ze daar. Ze kijken je ook nog even aan en weg waren ze weer. Zo snel ging het, maar gelukkig hebben we het wel alle vier gezien. Vol van emotie gingen we weer verder. Na een dagkaart gekocht te hebben en wat vragen gesteld te hebben over waar we wel en niet mogen komen bij het info centrum zijn we verder op pad gegaan. Eerst kwamen we een cache tegen die was neergelegd bij een lange paal, wij denken voor Electra of zo iets, Pine in de Skies. Deze lelijke paal was aangekleed met boomschors en nep takken, maar zo viel hij niet al te erg op in deze natuurschoonheid. Daarna vonden we bij een winkeltje dat bij een meertje gelegen was de cache, HHS stroke of genius. Een leuk winkeltje trouwens met leuke souveniertjes en een pet voor Ger. Niet voor de zon, want die is er niet, maar wel voor de muggen. Je wil het niet weten, maar vandaag is het zeker 15 graden kouder dat gisteren, zeker tegen het eind van de middag, bruhhh. We hebben een geweldige toer door het park gemaakt. Paar keer uit de auto geweest om naar een uitkijk toren te gaan en een iets te drinken. De laatste cache was, Give me a Sing, vlak bij een overvol souvenirs winkeltje. Toen was de dag eigenlijk al een beetje om en gingen we weer terug naar het resort.

Gisteren, toen ik op het bedje bij het water lag, moest ik denken aan de film" Vrijdag de 13e" wie kent die niet? Het resort lijkt een beetje op dat park, waar die jeugd toen op kamp was, maar Jason is afgelopen nacht in het meer gebleven, ik hoop de komende 2 nachten ook

Vanavond zijn we weer in het hotel gaan eten. Wat ons wel opvalt is dat wij hier nu in het voor seizoen zijn, het is rustig qua gasten en personeel te over en bepaalde gerechten op de kaart nog niet echt goed aangevuld. Sommige gerechten zijn er nog niet, of zijn al weer op. Wat we ook merkte, maar waar we ook al een beetje op voorbereid waren door andere, de overdreven gastvrijheid, hoe vriendelijk kan je zijn, ze gaan nog net geen dansje maken voor ons, maar een glimlach van oor tot oor, tot ze de bestelling hebben en zich omdraaien, dan wordt het gezicht gelijk weer in een normale stand gezet. Maakt allemaal niet uit, wij hebben het naar onze zin en dat in nu even belangrijk. Morgen nog een dagje hier in de omgeving en dat zal best gaan lukken.

20 mei 2015

Vandaag onze laatste dag in het Algonquin Park. De zon staat hoog aan de hemel, maar een jasje of vest is geen overbodige luxe. Tuurlijk, Ger gaat in zijn korte broek, kon niet missen. Eerst even tanken en toen een paar caches zoeken in het dorpje Huntsville waar we vlak bij in het hotel zitten.

De eerste cache was een zoekplaatje en konden we niet vinden, dus naar de volgende, deze was volgens internet al heel lang niet gevonden, zou ons dat gaan lukken? We kwamen bij een treinrails over een brug met een leuk uitzicht, maar de cache lag nog 45 meter richting de rimboe. Carly en Ger gingen door de struiken, zoeken naar de cache. Na zo'n 50 meter door de struiken banjeren zag Ger ineens mensen voorbij komen, was daar dus gewoon een pad. Goed, na een praatje met  een echtpaar over Geo caching was het nog even zoeken, maar Ger had hem dan toch gevonden. Dit was Pokecache, mooi weg gewerkt tussen de wortels van een boom. De tweede en derde cache vonden we langs een wandelpad langs het water een eindje verder op. Dit waren Bridge over the River en The trail diversion. Hierna zijn we weer naar het park toe gereden, natuurlijk deze keer wel met het fototoestel in de aanslag, je weet tenslotte maar nooit. Al snel zag Marianne een Moose in de struiken staan, maar Ger kon niet stoppen, want er reed een auto achter ons. Marianne was nog niet bekomen van haar ervaring van de Moose die ze gezien had, zag Ger er een de weg over steken. Het was een prachtig moment. Langzaam stak hij over, keek nog eens naar ons en stapte de vangrail over en verdween tussen de bomen en takken de duisternis van het park in. Wouw, dit was echt te gek, wat een gave ervaring en niet verwacht dat we er een zouden zien van zo dichtbij.   Wij reden weer verder, druk pratend over onze ervaringen stond er even verder een man met fototoestel op de auto te leunen, dan moet daar ook iets zijn, ja hoor weer een. Deze stond alleen tussen de struiken verdekt opgesteld te eten. Niet zo heel erg goed te zien op de foto, maar voor ons met het blote oog wel. Nou dat was toch wat, Marianne 3 achter elkaar en wij 2. Een mooi resultaat op de 2e dag. Tussen door hebben we nog 3 caches gevonden, waarvan 1 door Marianne, het waren I hear a harp, Give you the boot en Dwight memorial. We zijn nog even naar het winkeltje van gisteren geweest om nog iets te kopen. Verder een mooie rit door het park gemaakt en hier en daar er uit geweest om foto's te maken. Ger ging elke inrit in, soms kwam je op een parkeerplaats en soms op een mooi pad of weggetje. Uiteindelijk gingen onze magen knagen en werd het tijd terug te gaan. Op de terug weg stond er weer een auto langs de kant en daar was een Moose die zo duidelijk langs de kant met haar poten in het water stond. De dame die er bij stond vertelde dat de Moose zwanger was en gevaarlijk kon zijn. Desalniettemin konden wij mooie foto's maken en even rustig kijken alvorens zij ook langzaam het bos in verdween. Nooit gedacht er een te zien, wordt je verwend met 3 Moose op 1 dag, mooie score. We waren van plan in het dorp te gaan eten, maar het dorp is toch wel een beetje stoffig, leeg en stil en er zijn alleen pizza's  de Mac en KFC. Dus toch maar eten in het hotel, overigens een prima keuken en lekker eten. Na een heerlijke maaltijd, lekker luieren op de kamer. Morgen naar Rose, spannend en we hebben er zin in.

21 mei 2015

Vijf uur waren mijn luiken al open, kon niet meer slapen. Misschien een beetje de spanning om Rose te ontmoeten. Ik ben toch nog meer een uurtje blijven liggen, maar zes uur hield ik het niet meer uit, dus ben ik uit bed gegaan en de reis naar Rose gaan voorbereiden. Ik heb precies opgeschreven hoe we moesten rijden en welke wegen we moeten nemen. We hebben nog een heerlijk ontbijt gegeten in het hotel en golf balletjes voor Ger gekocht in de golfwinkel van het hotel.  Daarna de spullen gepakt en een cache gepakt vlak bij het hotel. Daarna zijn we richting Toronto gereden. Alles ging helemaal goed, geen weg verkeerd gereden, in 1 keer naar het huis van Rose. Ger herkende de omgeving gelijk. Na het aanbellen kwam Rose naar de deur, dit was zo'n mooi en emotioneel moment, Rose en Ger zagen elkaar na 35 jaar. Wij voelde ons heel welkom, het was een soort van thuis komen. Met Marianne en Martin hebben we koffie gedronken bij Rose en daarna zijn we met M&M naar het hotel voor M&M gegaan om de koffers weg te brengen en daarna de auto inleveren. Het was een hele rit door de stad, maar dat gaf niet, want we zagen gelijk een groot stuk van de stad. Het was niet helemaal duidelijk in welke garage we de auto achter moesten laten. Nou we gingen natuurlijk de verkeerde garage in. We snapte er niks van, maar een meneer hielp ons en we moesten inderdaad ergens anders zijn. Verder ging het prima om de auto in te leveren. Daarna moesten we dan toch echt van M&M afscheid nemen, wij gingen de Subway in en M&M gingen naar het hotel toe. De reis terug naar Rose was niet moeilijk. Een behoorlijk eind met de metro en dan nog 12 kilometer met de bus. Bleek dat een expres te zijn, dus als een speer waren we bij Rose. Dat weten we dan ook weer. Na lekker gegeten te hebben bij Rose hebben we de cadeautjes aan haar gegeven. Rose was heel blij met alle cadeautje, maar helemaal met de foto en het fotoboekje. Nu zitten we lekker te kletsen aan tafel in de keuken, beren gezellig. We drinken een lokaal drankje,  rum punch uit Barbados.  Heerlijk nog een hele week, wij houden het hier wel uit.

Sorry, geen foto's voor vandaag.

22 mei 2015

Vandaag weer een nieuwe dag en het was slapen in weer een ander bed, maar ook dit bed was net als alle andere een prima bed en we hebben heerlijk geslapen. Rose lag nog lekker te slapen toen wij beneden kwamen, dus we hebben samen lekker een ontbijtje gemaakt en een bakkie gezet. Rose was ook wakker geworden en dronk nog een kopje koffie met ons mee. Daarna zijn we naar de CN tower gegaan. We hebben meer dan een uur nodig met het openbaar vervoer om Down Town te komen, maar het is beter dan met de auto. Het is net als in New York, ook hier een grote stad met heel veel auto's en drukte. Gelukkig waren we nog redelijk vroeg bij de CN Tower en hoefde we niet heel lang in de rij voor een kaartje te staan. We hebben 2 kaartjes genomen, 1 voor de General Admission en 1 voor de SkyPod. Bij de General Admission ga je naar 346 meter hoog en bij de SkyPod kom je op een hoogte van 447 meter hoog. Bij beide hoogte was het een geweldige uitzicht. We hadden goed weer, dus konden we ver weg kijken. Toen we op de SkyPod stonden konden we een groep van 6 mensen zien lopen die de Edge Walk deden. Van boven af kon je daar op kijken, een grappig gezicht om te zien was ze moesten doen. We zijn een behoorlijke tijdje boven gebleven. Daarna zijn we de stad in gegaan. Eerst even een cache op pakken en daarna naar een van de grootste winkelcentra van Toronto. Inderdaad het is groot, hebben wij niet in Holland. Het was een hele wandeling om het hele winkelcentrum te zien. Beneden was een hele grote afdeling afdeling met allemaal eetzaakjes en in het midden allemaal tafels en stoelen, onwijs leuk om daar iets te eten en dat hebben we ook gedaan. Na het winkelen hebben we M&M een berichtje gestuurd en nog even samen een drankje gedaan. Onwijs leuk om elkaar nog even te zien en daarna met het open paar vervoer naar huis. Wouw, wat een drukte. Nog veel meer dan gisteren. Volgens Rose is dat altijd op vrijdag. Maar we zijn thuis gekomen. Rose nam ons vandaag mee uiteten naar Mandorine restaurant, daar hebben ze een buffet van hier tot Tokio, heerlijk was het. Nu zitten we thuis aan de keuken tafel te kletsen om de dag af te sluiten, gezellig.

23 mei 2015

Vanmorgen zijn we vroeg op gestaan om naar het High Park te gaan. Daar zouden we gaan Geo-cache. Vanmorgen hebben we een andere bus genomen, de 96 naar Wilson station. De chauffeur van de bus gaf aan om in het station een dagkaart te kopen, dat is goedkoper als je de hele dag regelmatig de metro zou nemen. Dat waren we niet echt van plan, dus zijn we door gelopen naar de metro en was het een gratis ritje naar de stad. Het is hier zo, dat je betaalt aan de chauffeur in de bus, of bij het loket van de metro, dan kan je overstappen wat je wil, maar dan kost het 1 keer 3 dollar. Bij overstappen naar de metro, blijf je in een interne ruimte, waar je over kan stappen zonder kaartje. Zo konden wij vanmorgen overstappen terwijl wij nog niet  betaald hadden. In het High park was het erg druk met kinderen. Het leek er op dat er een dag was georganiseerd met spelen voor kinderen, dus Geo cache konden wij niet ongestoord en ongezien doen. Langs het park is de Bloor street, een straat met heel veel winkels. Het was ongeveer 5 a 6 kilometer naar Young street, daar wilde we naar toe. Zo hebben we een leuke wandeling langs de winkels van  Bloor street gemaakt. Het begin vanaf High park zijn het oude winkels die vaak stoffig en grauw zijn, maar vlak bij Young street zijn het de winkels van Gucci en Louis Vuitton enz enz enz. Winkels waar wij vooral voorbij lopen, maar wel leuk is om mensen te kijken en dat hebben wij dan ook heerlijk op een bankje gedaan. Het was heerlijk weer en we hebben genoten. Onderweg was nog een plek waar je een mooi uitzicht over de CN Tower heb en ook hebben we toch nog 4 caches gevonden onderweg. Na Bloor street hebben we ook nog Young street doorgelopen naar Dundas street. Daar hebben we in de bar waar we gisteren nog met M&M een biertje hebben gedronken, nu ook wat gedronken. Toen was de dag alweer bijna om, dus de metro weer genomen naar Rose haar huis. Dat is op zich al een hele onderneming en duurt zeker ander half uur. Vanavond hebben we met z'n drieën eten klaar gemaakt en zitten we nu gezellig te kletsen met een wijntje erbij, helemaal leuk en gezellig.

24 mei 2015

Vanmorgen was het prachtig weer en de temperatuur was heerlijk. Vandaag staat Centre Island op het programma. We zijn vroeg opgestaan en op pad gegaan. De bus, de metro en de tram, daarna de boot. Wat een prachtig uitzicht van af de boot. Heel Toronto lag aan onze voeten. We hebben een hele mooie wandeling over het eiland gemaakt en gelijk een paar caches gepakt. Het eiland loopt helemaal vol met dagjes mensen. Het was nog vroeg toen wij er waren, maar er staan overal picknick tafels en banken voor de mensen die daar willen eten. Nu waren die tafels nog behoorlijk leeg, maar toen wij weer van de boot af kwamen op het vaste land kwamen er nog hele hordes mensen richting de boot om naar de overkant te gaan. Op het eiland is ook een klein pretpark voor hele kleine kinderen. Na een paar uur gewandeld, gecached en foto's gemaakt te hebben zijn we weer naar het vaste land gegaan. Vanavond gaan we uit eten met Rose en haar vriendin, Rosa, dus willen we een beetje bijtijds thuis zijn. Eerst zijn we met Rose naar de supermarkt geweest om een paar boodschappen te doen, nou in die winkel kan je echt verdwalen, zo groot, niet te geloven, daar kan AH nog wat van leren.

Nou vanavond was ook weer bijzonder, we gingen naar het casino om te eten. Wat ik nog nooit meegemaakt had was dat de auto voor ons geparkeerd werd door iemand van het casino, ik voelde me een prinsesje in mijn spijkerbroek, zo mooi. Het eten was heel goed met de heerlijkste gerechten. Na het eten hebben we een rondwandeling gekregen van Rose en Rosa door het casino. Mijn hemel wat is dat groot, Las Vegas in Toronto, geweldig om te zien, maar wij hebben onze dollars in onze zak gehouden. We hebben ook nog een drankje in de Vip Room gedronken en mensen gekeken, dat is werkelijk een avondvullend programma. Uiteraard werd de auto weer voor gereden voor ons en toen was het sprookje weer over voor ons, maar geweldig was het.

25 mei 2015

Geen wekker voor ons, lekker uitslapen en daarna een ontbijtje. Om 11.00 uur kwam Rosa om met ons en Rose naar een big big big shopping malle. Deze was nog groter dan die we in de stad al gezien hadden. Deze was niet in Toronto zelf, maar in een voorstad van Toronto, Voughan. Zo groot en dan hebben we alleen nog maar het overdekte gedeelte gezien, er waren nog veel meer winkels aan de buitenkant van de Mall . Verder hebben we een rustige dag gehouden, veel kletsen en muziek luisteren en lekker eten en drinken. De Sambuca maakt het zingen en dansen vanavond wel een beetje makkelijker, maar niet minder gezellig. Rose en Carly zingen uit volle borst mee en het is bar gezellig. Rose heeft een geweldige avond en wij niet minder.

Morgen was weer meer, dan gaan we de stad weer in.

Wat ons trouwens nog op valt hier in Toronto is dat er zo veel dakloze zijn, niet te geloven. Overdag zie je de mensen liggen op de rooster van de metro met een bordje voor zich met "homeless and god bless you" ook veel bedelaars met een bekertje voorzichtig, of ze spreken je aan dat ze geld willen voor koffie. Ook zagen we dat sommige dakloze stiekum met een telefoontje aan het spelen waren, dus je vraagt je af, hoe dakloos zijn ze zelf is het een andere manier dan werken om aan je geld te komen. We zijn wel geschrokken van het aantal dakloze mensen hier op straat, op welke manier dan ook. Toch geeft Rose aan dat er opvang genoeg is, maar niet iedereen dat wil.

26 mei 2015

Vanmorgen was het al snel erg warm, 30 graden is het geworden. Maar we klagen niet. Op internet en de televisie zagen we wel dat er veel regen en wind zou komen, maar wij hebben er helemaal niets van gemerkt. Vandaag naar China Town en Kensington market en daarna naar de Old Town. Toen we vlak bij de Kensington market waren hoorde we van een man dat we beter na 13.00 uur konden komen, want voor de tijd gebeurd er nog niet veel op de market. Dan maar eerst naar de Old Town, en in de middag weer terug komen. Dus nog maar een stukje verder lopen. Langs de St. James Cathedral kwamen we bij de St. Lawrence market. Een leuke oude overdekte markt met veel vlees, vis en kaas. We hebben heerlijk door de stad gewandeld en wat gegeten en gedronken en na 13.00 uur weer in China Town terug gekomen. Via China Town kwamen we weer in Kensington market. Dit is een een leuk wijkje met veel kleine winkeltjes en muurtekeningen. Veel muziek en gezelligheid op de straat. We hebben hier een heerlijk ijsje gegeten en was het inmiddels weer tijd om richting huis te gaan. Wederom een heerlijk dag met mooi weer en leuke dingen gezien en meegemaakt.

Gisteren hebben wij gekookt en vandaag kookt Rose. Ze is bang dat we te weinig krijgen en mager naar huis gaan. Ze blijft ons volstoppen met allemaal lekkere etenswaren en taartjes en is nog bang dat we niet genoeg hebben. We worden echt verwend.

27 mei 2015

Vandaag onze laatste volle dag in Canada, dus shoppen. . . . . We zijn naar Yorkedale voor de laatste dingen die we wilde kopen. Dit is het eerste overdekte grote shopping Centre dat in Toronto gebouwd is. Wederom weer een heel groot shopping Centre, maar niets te vinden wat wij wilde hebben. Toen zijn we toch maar weer in de Subway gestapt en richting Down Town gegaan. Hier hebben we alles gevonden dat we wilde hebben en terug naar Rose. We hebben alles gedaan en gezien wat we deze vakantie wilde doen en zien, dus dat is mooi. Vanavond nog met Rose en Roza naar een Portugees restaurant. Ook daar hebben we weer heerlijk gegeten en het was onwijs leuk en gezellig. Wat is die stad groot, eer je bij het restaurant ben je weer drie kwartier verder. Onze laatste nacht in Toronto. Heerlijk geslapen, maar elke ochtend vroeg op. Altijd even met de meiden whatsappen voor we opstaan, zo ook deze laatste ochtend. Koffers inpakken en, ja hoor weer uiteten, maar dan nu voor de lunch. Een nicht van Rose met haat man kwamen, Debbie en Laurens. Ger kan zich haar nog van vroeger herinneren en dan voornamelijk de auto die ze toen had, Corvette Stingray.

Nu zitten we weer in het vliegtuig. Alles loopt tot nu toe op tijd en voorspoedig. Het afscheid van Rose was niet makkelijk, maar wij komen zeker terug.

Wat viel ons op in America:

Vrolijke en behulpzamen mensen

Veel zwervers en bedelaars

In Harlem ben je welkom

Goeie metro (Subway) verbindingen

Heerlijke 5 Napkin burger

Sirene van brandweer, politie en ziekenwagen gigantisch zijn.

De bevolking multi culti is en bijna geen hoofddoekjes te zien zijn.

Geo cache moeilijk is.

Dat de TB van ons snel opgepakt is en naar Finland is mee genomen.

Er super mooie panden staan

Wat ons opviel in Canada:

Gedisciplineerd auto gedrag.

Vriendelijke en behulpzame mensen.

Weinig verkeersborden.

Overal airco aan, binnen kouder dan buiten.

Heel veel homeless people op straat, nog meer dan in New York.

Slechte wegen, alle asfalt is kapot en of het ooit gemaakt wordt???

Makkelijk openbaar vervoer, zowel Subway als bussen.

Multi culturele samenleving.